Pyjamasparty med tjejerna

Igår; Först var det skola som vanligt, och tråkigt som vanligt. Men vi fick åtminstone sluta tidigare och det är alltid lika kul. För då kan jag sova ännu mer när jag kommer hem från skolan, så att det inte blir för sent jag vaknar. Och nu när mamma inte är hemma har jag ingen som stör mig och säger att jag inte får sova längre och det är tyst, eller för det mesta iallafall. Men när jag låg och sov i soffan och hade det så skönt med min dagssömn, hihi..jaa, då ringde min mobil mitt i allt och jag kunde dessutom inte lista ut vem det var utan jag blev lite rädd och frågade vem det egentligen var. Haha, men det var bara lilla majs. Vi bestämde iallafall att hon skulle komma lite tidigare än alla andra, för jag, Majs, Maria, Evelina, Jennie och Sandra skulle ha lite pyjamaspart och vi hade bestämmt att alla skulle komma vid sex.

Jag fick snabbt gå upp och piggna till så jag kunde städa upp för det var lite stökigt och det måste vara fint och städat när man får gäster. Men mitt i allt städande råkade jag trampa på något blött, på badrumsmattan, och det första jag kunde tänka på var att det var kiss och jag blev skit arg och misstänkte direkt Tjockis för hon är konstig och ibland gör hon sånt när hon ska visa att man ska tömma kattlådan, haha..och jag tömde den bara några minuter efter denna förfärliga upplevelsen, haha. Men jag tog av mig strumpan på ena foten och ställde den i duschen så jag kunde tvätta den men när jag var klar upptäckte jag att jag stod också den med andra foten i duschen och strupan blev givetvis dygnblöt. Så hela badrummet blev självklart dygnblött.

Sen när jag städat upp, torkat upp och tvättat av mattan gick jag och mötte Majs nedanför, och så gick vi och handlade maten som vi skulle ha till middagen, (ris, marinerad kyckling, hemalagad brunsås och självklart lingon). När vi sen kom hem påbörjade jag den jobbiga matlagningen, fast det blev mycket gott till slut om jag själv får säga det, :) och enligt vad dem andra sa tyckte de också om det. Men medan jag höll på med maten stormade resten av tjejerna in i lägenheten och när maten var klar och alla hade kommit påbörjade vi den goda måltiden, hahaha. Efter vi sedan ätit gick vi till ICA och handlade gottis till kvällen. Och när vi kom hem blev det godis käkande till Linda Rosing programet som förövrigt var skit dåligt och efter det kollade vi på Desperate housewives, :) ääntligen är det tillbaka!

Sen gick Evelina och Sandra och la sig (tidigt) fast vi andra var inte trötta vid den tiden, hehe. Men sen började jag plocka undan, städa upp och diska som tog en hel evighet och jag hatar det men så blir det när man får göra allting själv. Men Majs hjälpa till lite gann, :) Sen gick vi också och la oss, vi fyra i min 140 säng men vi hade en litentältsäng också men det blev ganska trångt och kallt för jag hade öppet fönster och jag låg närmast fönstret och hade inget täcke utan bara en liten filt. Men jag fick dela med Majs, haha..eller jag försökte ha det gör mig själv men det gick inte så bra.

Och innan vi sen somnade fick vi uppleva lite saker som inte ens borde finnas i våra tankar men nu gör de det, Haha..men jag hade en trevlig kväll med tjejerna och som sagt vissa saker kommer jag aldrig glömma, ;)


Mina älsklingar, <3












Kommentarer
Postat av: jenipeni

jag hjälpte dig också att städa, sådeså. inte bajsa du och majs skithuveu

2009-03-04 @ 22:02:54
URL: http://jenipeni.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0