Plåtningen

Igår var som sagt jag och Jennie iväg och fottade oss och fy fan vad det tog på krafterna. Jag gick redan upp klockan nio så jag skulle hinna duscha, käka frukost och fixa håret innan vi skulle köra och hämta Jennie och Malin. Jag blev klar precis innan det var tänkt att vi skulle åka, tack och lov..för jag fick verkligen inte till håret (som alltid när det ska vara fint och man ska göra något särskilt) så det tog ett bra tag. Men strax innan halv ett körde vi hemifrån, och så körde vi inom och hämtade dem i Perstorp sen var vi framme i Hörby (där vi skulle fottas) vid två, vi kom i tid..jippi :) Fast vi hittade inte riktigt så jag var tvungen att ringa han som skulle fotta oss så fick han förklara vägen, så det gick snabbt och lätt att hitta dit.

När vi sen kom dit satt vi nästan direkt igång med sminkningen. Det blev jag som fick börja och så skönt det var, bara sitta på en stol och låta någon annan sminka en. Jag visste först inte riktigt vad jag ville ha för "stil" på sminkningen men hon tyckte jag skulle passa bra i svart så svart fick det bli, plus att jag hade funderat lite på det för jag tycker det är så snyggt med sotig sminkning. Och jag blev verkligen skit nöjd med resultatet. Tänk om man alltid hade haft någon expert som sminkade en, det hade varit riktigt nice kan jag säga, ;) haha.

Sen när jag var färdig sminkad kollade jag och Gunnar (fotografen) igenom mina kläder (jag hade med mig åtta plagg men vi fick till slut ner det till fem) och bestämde vad jag skulle ha på mig. Haha, när jag var och bytade om till det första plagget på toaletten råkade jag tappa mitt halsband i toalettstolen så mamma fick gå ut i köket och hämta en gaffel som hon kunde ta upp det med, haha..så äckligt, men jag använda inte det halshandet kan jag säga.

Och sen började vi fotografera mig medans Jennie blev sminkad (som blev också skit snyggt, fast betydligt ljusare än mitt). Jag fick stå som en riktig modell, haha..nej men han berättade lite vad och hur man skulle göra för annars hade jag bara stått där helt och och ner, haha. Fast det var riktigt kul, liksom jag stod i rampljuset med allt ljus och alla blickar på mig, ;) haha, skojja. Jag hade iallafall skit roligt, men det tog väldigt mycket på krafterna. Sen efter vi hade fottats med fyra ombyten var fottades vi också tillsammans med ett annat ombyten och jag hoppas verkligen att några av dem bilderna blev bra för det känns inte så, hehe. Jag började skratta helt plötsligt när jag såg hur Jennies pepiller ändrades när blixten kom och sen när jag påpekade det la Jennie också märke till de och självklart började hon också att skratta men jag hoppas dem ser någorlunda bra ut, :)

Och medan han fottade hade han på techno, och jag hatar techno så jag var tvungen att säga det till han så när jag fottades var det ingen musik och när det var Jennies tur satt han på det igen men han såg nog mina blickar, ;) hahaha. Och både han och make up artisken tyckte att jag hade en rockig stil, haha..det tyckte jag var lite kul, :) men det var väll antagligen för mitt svarta hår, piercing (som jag bara hade på till två ombyten) och tattos. Det är så fel att det ska ge en fel bild av en, men men ingen skada skedd, ;)

Sen när vi var klara, efter fyra timmar begav vi oss hemåt eller vi stannade till på ett/en (jag vet inte vad det heter, haha) sibylla och käkade. Vi hade inte ätit sen frukost, eller iallafall mamma och jag, så vi var riktigt hungriga om man säger så. Men vi stannade självklart till på fel ställe för där var bara jobbiga personer. Tanten som jobbade där bara skrek till allt och alla, och hon fick även ett litet anfall i telefonen med sin son, haha. Sen kom där in en man och ett barn som var allmänt jobbiga, och sen fick vi en del blickar av några pojkar i en risig epatraktor, haha.


Och där var dagen slut. Vi skjutsade hem Jennie och Malin och sen körde vi vidare hem. Jag var jätte trött och låg mest och tittade på tv samtidigt som ögonen höll på att stängas hela tiden så det blev en tidig godnatt puss till mamma, fast utan den där pussen i och för sig.

Tack så mycket mamma och pappa för min födelsedagspresent, jag kommer aldrig glömma denna dagen och jag har ett minne för livet så tack. Och tack Jennie för du ville göra detta med mig, :) jag älskar dig gumman, <3 jag hoppas bara vi fick några fina bilder tillsammans.


Vi får bilderna om ca två veckor så då kanske jag lägger ut några här, vem vet, ;)



Jag och Jennie i bilen på väg hem och trötta var vi kan jag säga



Och jag strax innan jag skulle tvätta av sminket



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0