HÅRET

Onödigt att läsa det, handlar bara om mitt hår, ville bara förvarna om ni inte förstod rubriken, ;) Men jag har tråkigt för jag kan inte sova, (som vanligt) och alla bloggar jag läser dagligen har jag läst varenda inlägg på och dem vill inte uppdatera med något nytt som Mikaela kan läsa när hon har tråkigt..men jag älskar ändå era bloggar. Jag har blivit helt beroende. Ja, fråga själv min mamma, hon blir galen så mycket som jag läser, eller det hon blir galen för är nog för jag blir helt inne i datan och hon får ingen kontakt med mig och jag antar att det är de hon vill.



Jag har funderat i flera dagar på vad jag ska göra med mitt hår och jag har fortfarande inte kommit på något som jag fastnat för.

Antingen blir det att jag fortsätter färga det rött och då kommer jag få göra det väldigt ofta. För utväxten blir inte alls fin och det blir en hel del skillnad på färgen vilket absolut inte är fint.

Men jag har alltid velat prova på att ha lila hår men jag har aldrig vågat färgat det lila. För att många tycker det är fult och då är inte kul när man får höra sånna saker som t.ex. Det var ju mycket finare innan, kan du inte färga det tillbaka. Ja och då fastnar mina tankarna på det och då blir resultatet att jag färgar det tillbaka..ja, och då var det inte lönt att jag slet på mitt hår i onödan.

Men nu har jag redan en "onaturlig" färg så varför inte en till. Det är alltid kul att prova nya hårfärger särskilt sen när man blir gammal och tänker tillbaka på alla möjliga olika hårfärger man hade, och frisyrer och kläder ja allt. Jag tycker iallafall det är jätte kul nu när jag kollar på gamla fotto på mig själv, det första jag nästan alltid tänker brukar vara; Hur fan kunde jag se ut så i håret/klädslen. Ja det är mycket som förändras och det är det som är så kul.

Tillbaka till håret..

Jag har också funderat på om jag ska färga det brunt nu istället, men jag vet inte om det går..ja, det får jag ta reda på om det kan bli en brun färg om jag färgar över mitt röda.

Men annars skulle jag kunna färga det svart för då försvinner ju allting, (tror jag) men å andra sidan sa jag sist när jag äntligen hade blivit av med mitt svara hår att jag ALDRIG mer skulle färga det svart. Mörkbrunt är ju mycket finare, :/ det har mer glans och ser mycket mer äkta ut och är bara allmänt mycket finare enligt mig.

Jag vill iallafall super jätte mycket ha blont hår. Men det kommer ta riktigt långt tid att få det så, (om det ska bli fint) och det vill jag. Ja, jag får se..resultatet ska bli blont till slut iallafall även om det tar ett år!


Kommentarer
Postat av: din baby

Mikaela gumman, du är sjukt snygg i den hårfärgen du har nu! :) men kan förstå att du får färga det ofta ;p men om man säger så, om du färgar det blont kommer det lätt ta ett år och ditt hår kommer bli helt förstört.. sanning, tyvärr. och då kommer utväxten synas ännu mer än vad den gör nu xD älskis.

2009-01-06 @ 11:59:48
URL: http://jenipeni.blogg.se/
Postat av: Sandra

Du kan lätt färga det brunt över, då blir det lite kastanjeaktigt eftersom det röda lyser igenom, men det går :) Tänk på att inte ta för mörk för det plussas lätt på med färg från ica m.m. :)

2009-01-06 @ 19:26:34
URL: http://zaandrah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0