Tisdagen

I tisdags gick jag upp ganska tidigt (vid elva) för jag skulle hinna duscha, fixa mig och käka frukost innan jag och Ida tog bussen till Oslo för att shoppa. Emma hade redan gått upp för länge sen för hon skulle jobba men jag och Ida låg kvar ett bra tag till. När jag hade duschat väckte jag Ida och då hoppade hon in i duschen. Sen när vi var klara och fixade tog vi bussen till Oslo, det tog ungefär en timme och under den tiden sov jag, häärligt..jag somnade på den korta biten men inte under resan mellan Oslo och Helsningborg, ja det är förfärligt, haha :P

När vi var framme i Oslo gick vi runder och tittade i affärer och köpte oss lite godsaker, ;) eller Ida köpte en hel del saker men för mig blev det bara en jacka, en klänning och ett linne. Fast jag gillade allt, jag fatnade för det direkt och därför var jag tvungen att köpa det. Jackan är knall röd och skit snygg, jag tycker det är så tråkigt om man inte har någon fin färg på sin jacka för den är viktigast när man är ute, :) klänningen jag köpte är turkos, haha färg, :) nej, men den var fin och det är en sån fransklänning och om jag inte hittar något annat att ha på mig tills på fredag när vi ska till banhof får det bli den, :) och linnet jag köpte var jätte gulligt, Ida köpte också ett likadant faktiskt, det var svart men med röd och gula mönster, :)

Sen när vi var färdig shoppade tog vi tåg och taxi hem till Kristin för vi skulle sova där över natten eftersom det var närmare till henne än till Emma från Oslo. Där blev det film och mys med gottis, :) Vi tittade på två norska filmer, men jag fick ha svensk text, wiiih, :) haha. Både två var faktiskt skit bra, de hette Buddy och Uno. Vi hade lite disskusioner om skådespelarna, det var så att Ida sa att en kille spelade i båda men dem var inte alls lika och det skilde bara ett år på när filmerna var inspelade så fast hon visade att hans namn stod med på båda filmerna trodde jag inte på det. För i Buddy var han liten och inte snygg och i Uno var han biffig och skit snygg, haha. Men jag tror fortfarande inte på att det var samma kille, :)



Ida utanför Kristins hus, (hon bodde i ett litet och gulligt vitt hus på en gård)


Och jag med mycket snö,


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0